27 maj 2011

Time Machine







Brighton var en väldigt skön stad, kanske eftersom den ligger precis vid havet och har en vacker gammal pir med karuseller längst
ut. Stenstranden var härlig och en eftermiddag gick vi och la oss där och somnade till ljudet av trummorna från ett soundcheck
på en bar intill. Brighton var lite hur som helst -på ett bra sätt. Det fanns en hel del konstiga små affärer blandat med massvis av
gulliga butiker och stora gallerior -perfekt. Något som man borde göra oftare är att kika in i skivaffärer. Agnes och jag hittade
en liten favorit där vi drömde oss bort en liten stund (hade gärna hängt där längre) och skivorna var inte alls dyra, men eftersom
jag hade övervikt redan på ditresan kunde jag inte shoppa speciellt mycket. Jag vet, väldigt orutinerat att inte väga väskan
innan jag skulle genom RyanAirs stenhårda kontroller. Jag lärde mig en läxa och jag hade på mig fyra av mina koftor för att väskan
inte skulle väga för mycket. Tack Agnes för att du visade mig din stad och kanske mest tack för att jag fick träffa dig!

Jag började mitt sommarjobb på Konsum i veckan men är nu ledig i två dagar, och känner för första gången på väldigt länge
fredagskänslan i kroppen. Den kan vara riktigt mysig den känslan, speciellt om man äter hemlagad familjen-Grahn-pizza
och tittar på en riktigt bra film tillsammans. Nu ska jag krypa ner i min sköna säng och skriva några dagboks-rader i
skenet av min fina ljusslinga som jag köpte i Thai-landet! Godnatt

Lyssna på: August Makes Me Cry - Johan Örjansson, Young Love - Moto Boy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar