22 november 2009

radio


PÅ VÄG TILL SKOLAN, hem från skolan, under tiden jag går promenad eller springer en runda, i köket när jag lagar mat, ja min radio är ofta igång. För inte alls längesen var jag verkligen ingen radiolyssnare och fick ofta små "utbrott" på de extremt och intensivt skrattande/skrikande radiopratarna. Skulle jag lyssna på radio skulle det vara musik i kanalen. Nu kan jag nästan känna lite tvärtom för musiken på radion är nästan alltid den samma som spelas om och om och om och om och om...ja ni fattar. Till en början ansträngde jag mig för att orka lyssna på babblet men nu är det istället det jag vill höra på. Kanske inte de där skrika och gapiga personerna på de där två reklamkanalerna ni vet utan lite mer genomtänkt skrik, skratt och babbel. Ni vet säkert vad jag menar. Ett av de där programmen som jag längtar till är Återvinningsintervjun på p3, jaho! Klicka er in på sr.se och leta reda på't.

1 kommentar:

  1. Exakt!! Prat är så mysigt. Mums för P3!! Och du, jag ska ge sig ett tips om "utstickande text" nästa gång vi ses. Man får pyssla lite innan man publicerar inlägget. :)

    SvaraRadera