17 januari 2010

bestäm dig bara


Jag har alltid svårt för att bestämma mig, svårt för att fatta beslut. Det kan handla om allt från vad jag ska bli när jag blir stor till vad jag ska ha
på frukostmackan. Tänk när man är ute och fikar, vilken av alla tusen kakor ska man välja, alla är säkert lika goda. Under en dag är det fler hundra
beslut som ska tas och ibland blir man helt snurrig. Det finns viktiga och mindre viktiga beslut att ta och oftast är det bara man själv som kan ta
besluten. Vad det än är så är det viktigt att lyssna på sig själv och försöka reda ut vad det är man själv vill. Ibland kan det också vara bra att
göra helt tvärtom mot vad man själv vill. Göra en liten uppoffring. Det som man först kände var fel kan bli helt rätt. Det är väl det som är det svåra
för mig. Jag kanske tänker för mycket, tänker åt alla olika håll och perspektiv, i hopp om att hitta flera lösningar. Inte konstigt att jag har svårt
att bestämma mig. Nu ska jag dricka te (nähä?) och snart börjar Damernas detektivbyrå.

1 kommentar:

  1. "Rebecka-greppet" runt tekoppen. ;) Bra inlägg, du har så rätt så. Fin Rebecka. <3

    SvaraRadera